Nowości i ogłoszenia

Tajemnice biedaszybu

   Nie pisaliśmy dotychczas o przewijających się kolejnych planach zreformowania komunikacji miejskiej. Jej podstawowym założeniem ma być takt na liniach tramwajowych w godzinach szczytu 7,5/15 i poza nim 10/20. Wśród linii autobusowych przewija się taktowanie 20-minutowe. Wstępne plotki sugerowały, że do najczęściej jeżdżących linii tramwajowych mają należeć: 1,3,8,13,18,24,50, 52 (częściowo pod zmienionymi numerami). Z tą niewiadomą pozostaliśmy do dnia dzisiejszego, gdy niezastąpiony Tadeusz Trzmiel wykonał "przeciek" dla prasy. Nic nie znaczący, ale pozostawiający pole do domysłów.

 

   Jedno jest pewne, najpierw próbowano zdążyć z reformą na pełne otwarcie Basztowej, czyli 11 grudnia. Data 8 stycznia zapewne związany jest z powrotem tramwajów do Pleszowa. Nie zmienia to faktu, że albo projekt jest kompletnie nieprzygotowany i powstaje na kolanie lub teraz poddawany jest tajemniczej obróbce pod wpływem sygnałów typu "ósemka" na Błoniach. Pospólstwa krakowskiego oczywiście nie warto informować wcześniej. Totalnym zlekceważeniem jest także brak wysłania tego projektu do konsultacji w dzielnicach. Wzory zza wschodniej granicy?

 

   Kolejna rzecz to obsada taborowa, jak wiemy nie dysponujemy zbyt dużą liczbą pojemnych wagonów tramwajowych. Czyżby takt 7,5 minutowy miały zapewnić krótkie pojazdy? A może jakoś to będzie. W końcu już niejeden partyzancki numer się udał. U progu sezonu grzewczego i smogowego warto pamiętać o czynnikach zniechęcających do wybrania transportu zbiorowego.  Jak postępuje się w cywilizacjach komunikacyjnych, nie mających problemu z organizowaniem transportu jak i samowolą przewoźników odsyłamy do najnowszego numeru "Świata Kolei", gdzie można poczytać o Brnie.

 

    Nieśmiało do komunikacji cywilizacyjnej przekonują się północne oazy busiarstwa czyli gminy Michałowice i Zielonki, które pilotażowo uruchomią w nadchodzący piątek dwie linie nocne na swoim terenie. 917 pojedzie z Krowodrzy Górki do Górnej Wsi, ale Opolską, dalej po trasie linii 257 do Lasu Michałowskiego i tak jak linia 280 do pętli linii 227. Z kolei 937 pojedzie po trasie 237 bez obsługi wariantowej Trojanowic. Światełko w tunelu?

2017-11-28

mouset