Pierwszoplanowym wydarzeniem jest niewątpliwie powrót pociągów na trasę do Krynicy, pierwszego dnia odprawiono prawie 20 pociągów towarowych. Jednocześnie z przywróceniem ruchu obie spółki (PR i IC) zastanawiają się nad wycofaniem z 'kryniczanki' niektórych połączeń m.in. regio z Nowego Sącza i EIC 'Tatry'. Korekta PR z 10 stycznia również posłużyła oszczędnościom, niektóre połączenia aglomeracyjne skrócono z Oświęcimia do Chrzanowa, tym samym ożył chrzanowski peron pierwszy. W planach IC szykuje się korekta, czyli likwidacja połaczeń od 1 marca.
A jednak Solbusy pojawiły się w Krakowie, dwa pojazdy oznaczone MS988 i 989 rozpoczął eksploatować Mobilis. Po debiucie na linii 304, wczoraj jeden z nich kursował na linii 301. Mobilis obsługuje w sumie 26 brygad na liniach 152 (9), 178 (7), 301 (2) i 304 (8) dysponując 16 Citelisami i 10 Urbino 18, tak więc konieczność stworzenia rezerwy taborowej, zwłaszcza w obliczu planów zwiększenia prac na liniach 301 i 304 była konieczna. Jej efektem były kursy SU18 na linii 178.
Nowe pojazdy wprowadza także do ruchu MPK. Niestety debiut kolejnego EU8N #3019 wiąże się z wysyłaniem takiego wozu na linię 22. Dusseldorfską malaturę otrzymał skład 112+572, a do regularnych jazd wszedł GT8S #3043.
2011-01-20
mouset