Od dzisiaj na nowym przystanku osobowym Budy Głogowskie zatrzymują się pociągi kursujące pomiędzy Rzeszowem a Tarnobrzegiem.
Przypomnijmy, że wraz z przywróceniem ruchu pasażerskiego na linii 71, co miało miejsce 1 marca 2007 roku nie zostały uruchomione przystanki: Miłocin Polam, Rogoźnica Fadom oraz Budy Głogowskie. Ten ostatni został całkowicie zniszczony podczas wieloletniego przestoju na trasie. Umiejscowiony całkowicie w lesie przystanek został przeniesiony do nowej lokalizacji, znajdującej się w samym centrum wsi. Równocześnie do użytku został oddany nowy peron w Widełce usytuowany zaraz przy wiadukcie kolejowym nad drogą krajową nr 9.
Tym samym niemal wszystkie postoje pomiędzy Rzeszowem a Ocicami zostały zmodernizowane. Jedynie dworzec w Dębie Rozalin pozostał w nienaruszonej formie. Powstały zupełnie nowe przystanki w Cyganach oraz Tarnowskiej Woli, których przed zawieszeniem ruchu pasażerskiego w ogóle nie było.
Przebudowa trasy trwa nadal. Prawdopodobnie pod koniec tego roku rozpocznie się elektryfikacja tego odcinka. To kolejny etap modernizacji korytarza kolejowego Warszawa - Radom - Skarżysko Kamienna - Ostrowiec Świętokrzyski - Sandomierz - Tarnobrzeg - Kolbuszowa - Rzeszów. A już od 1 marca 2011 przez Kolbuszową i Tarnobrzeg pojedzie pociąg TLK do Zamościa, jako grupa wagonów TLK 73101/37100 Zielona Góra - Przemyśl co znacząco ożywi ruch na tej linii.
Niestety do Zagórza nie powróciły pociągi TLK i nic nie zapowiada, aby tak się stało. W takiej sytuacji wypada się cieszyć z wznowienia ruchu regionalnego na trasie Jasło - Zagórz. Było to możliwe dzięki zakupowi nowych autobusów szynowych SA135. Nowe nabytki oznaczone #010 i #012 skierowano do obsługi linii Jarosław - Horyniec oraz Rzeszów - Jasło - Zagórz. Do Rzeszowa mają przybyć jeszcze dwa takie egzemplarze oraz jeden szynobus dwuczłonowy. Tym samym zostanie stworzona rezerwa pozwalająca na wycofanie składów SU42+B/Bh z jednego obiegu "bieszczadzkiego" i jednego na trasie Rzeszów - Stalowa Wola.
2011-01-31
prezes