Nowości i ogłoszenia

Pierwsze dni zmian

   Wprowadzone od soboty zmiany tras i rozkładów funkcjonują jeszcze w warunkach bez szkolnych przewozów. Spore cięcia, które wykonano m.in. na liniach 16, 132, 138, 174 dadzą się we znaki od piątku, 2 września. Na pewno nie zachęcą one w żaden sposób do pozostawienia samochodów pod domami, ale to temat na inny artykuł.

 

   W przewozach autobusowych mimo cięć i większej rezerwy taboru nie przybędzie linii obsługiwanych przegubowcami, ani 12-metrowymi pojazdami. Jedynie pomiędzy zajezdniami doszło do zmian obsługiwanych linii, m.in. 120 i 240 trafiły do Bieńczyc w zamian za brygady bronowickie. Po tragedii w nocnym autobusie linii 610 na wszystkie nocki wyjeżdżają pojazdy z monitoringiem. W dni powszednie na liniach 609, 610 i 904 muszą być to cztery wolskie citaro, co oznacza, że w ciągu dnia pojawią się one oprócz linii 292 na krótkich pracach. Wczoraj widziane były na liniach 109 i 169.

 

               

 

    Rozdział taboru tramwajowego przyniósł więcej ciekawostek, szczególnie w soboty. Wówczas na linii 3 pojawiają się wozy N8S, dotychczas były to incydentalne prace oraz GT8S. Na linii 11 utrzymano obsługę przez EU8N (z dopuszczeniem na E1), pozostałe kursują na liniach 5 i 20, a w weekendy na 9. W dni powszednie na dziewiątce dominują N8S oraz GT8S. Na linii 15 od poniedziałku do piątku kursują składy 105 oraz wiedeńskie E1 w proporcji 4:3, największą ciekawostką jest powrót GT6 na tę trasę w soboty i niedziele (brygady 02 i 03). Składy stopiątek nie pojawią się już na liniach 14 i 22 w tygodniu. Wraz z linią 1 obsłuży je 35 składów, których ogólna liczba po zestawieniu wagonów #136-138 z doczepami ex. #575-577 wzrosła do 45. Aktualnie skład #115+575 (nowodostarczona doczepa z Wiednia) po remoncie jest już prawie gotowy, z ulic zjechał ostatni w barwach kremowych #118+578.

 

                 

 

   Za kilkanaście tygodni trafią do Płaszowa nowe pojazdy z wygranego przez Solarisa przetargu. Z kolei Mobilis oddał dwa pojazdy Solbus #MS988 i #MS989, w zamian za to pozyskując dwa Mazy 203, które otrzymają numery #MM988 i #MM989, jeden z nich debiutował podczas Coke Live Music Festival. Warto też odnotować, że po kilku latach od remontu na trasę w kierunku Ruczaju mogły wyjechać bombardiery. Ostatnie prace polegające na podłączeniu torowiska na Kampus wykorzystano także do przebudowy źle zaprojektowanych peronów przystankowych od Ronda Grunwaldzkiego po Łagiewniki. Od soboty kursują tamtędy objazdowe NGT6 na ósemce. Zapewne za kilka lat czeka nas przebudowa pętli na Kampusie, także fachowo zaplanowanej pod kątem rozwoju i promocji krakowskiej komunikacji.

2011-08-30

mouset