W związku z dostawą kolejnej partii solarisów dla Płaszowa od ubiegłego piątku zmieniły się obsady taboru jak i brygad autobusowych. Z Płaszowa dotychczasowe najstarsze solarisy #PR737-741 dołączyły do pierwszych 26 stacjonujących w Bieńczycach. Stamtąd na Wolę Duchacką przeszły ostatnie trzy Jelcze M121M (#BJ623, 624, 628). Wola przejęła tym samym obsługę linii 210, 226, 230 oraz brygadę 120-01 od nowohuckiej zajezdni. Z kolei Bieńczyce zwiększyły udział w brygadach przegubowych zabierając po dwie brygady na liniach 105 i 139. Dzięki temu skreślono ze stanu najstarsze przegubowe jelcze: #DD412, 423, 424. W Płaszowie wycofano kolejne kilka scanii ALB. Obecnie ilostan tamtejszych 18-metrowców wynosi 46-48 sztuk. Solarisy obsługują regularnie brygady linii 114, 124, 139, 501 całodzienne 128, 129 i 159. Scanie Omni City pojawiają się na dwurazowych brygadach linii 128, 129, 144, 159, 169 oraz całodziennych 132, 172. Na linii 112 królują pojazdy typu Castrosua, aczkolwiek ostatnio pojawiły się tam scanie OC i ALB. Najstarsze pojazdy ze Szwecji widywane są codziennie na linii 130 (brygady dwurazowe) oraz 174 (całodzienne), sporadycznie pojawiają się na 144 i 169. Znikną całkowicie za kilka miesięcy, gdy dotrą ostatnie 4 solarisy U18. Wówczas Bieńczyce wzbogacą się o kolejne, tym razem 12-metrowe wozy z Płaszowa. Na torach tramwajowych zadebiutował kolejny GT8S #3053, wkrótce ujrzymy też wagon #3009 w nowych, reklamowych barwach.
2012-01-25
mouset