Po autobusach przyszedł czas na tramwaje. Po migracjach stopiątek przyszła kolej na N8S. Nie przeniesiono ich, lecz zmieniono zakres numerów taborowych z #3001 - 3011 na #3071 i wzwyż. Wagon #3066 po długim okresie przestoju będzie przebudowywany z dołączeniem niskopodłogowego członu i zapewne też zmieni numer taborowy po powrocie do Krakowa. Podyktowane jest to tym, że powstaną najpewniej kolejne EU8N na bazie pojazdów silnikowych importowanych z Holandii, z kolei doczepy utworzą z kolejnymi E1 solo pojazdy dwuwagonowe. Już pojawił się nadprogramowy, jedenasty skład #148+548 będący efektem naprawy wagonu #131. Zapotrzebowanie na kilkanaście dwukierunkowców obsługujących końcówkę Ruczaj daje efekt w postaci rozmaitych ciekawostek taborowych. I tak brygada 9-03 obsłgiwana jest przez skład wiedeński w dni powszednie, na pojedynczych brygadach linii 20 pojawiały się zarówno GT8S, jak i składy 105Na, te ostatnie są też częstymi gośćmi na linii 19. Z kolei w soboty brygady 15-03 i 15-07 obsługują składy stopiątek. Wynika to z niedoboru pojazdów E1 solo.
Scania Castrosua #PE180 została przemalowana z charakterystycznej zieleni w barwy zakładowe w wersji solarisów z pierwszych dostaw. Debiut na linii 132 10 lutego zakończył się jednak po kilku kursach awarią. Na ulice Krakowa nie powróci już po wypadku Jelcz M121MB #DJ653.
2012-02-11
mouset