Kończy się pierwszy miesiąc nowego roku, w jego drugiej połowie weszły do eksploatacji kolejne dwa NGT8 #2065 i #2066, które kursują m.in. na coraz większej liczbie brygad linii 13. Niewykluczone, że wszystkie nowe bombardiery zobaczymy na krakowskich torach jeszcze w kwietniu, co oznacza powrót starszych modeli (NGT6) na wszystkie brygady linii 3 oraz niektóre linii 50, a tym samym kasacje pojazdów 105Na i oszczędniejszą eksploatację wozów EU8N.
Na linii 23 natomiast zadebiutował z kolei przedostatni pojazd typu GT8S #3048, a już niedługo wyjedzie ostatni z wypożyczonych Poznaniowi #3055. Dobiegają końca także prace przy kolejnych E1 #135 i #136, które wyjadą już w nowych barwach z doczepami.
Niedługo minie już rok od ostatnich dostaw solarisów dla Płaszowa. W zajezdni powinno się jeszcze pojawić 54 dwumetrowych pojazdów i cztery przegubowce. Pierwsze dostawy mają nastąpić wiosną, patrząc jednak na zapotrzebowanie na duże autobusy nie przesądza to jeszcze o kasacji siedmiu kursujących nadal Scanii CN113ALB.
2013-01-31
mouset