Wiele wskazywało na to, że dostawa czterech solarisów do zajezdni Wola skutkować będzie kasacjami jelczy. Tymczasem podjęto zaskakującą decyzję i do kolejnych scanii CLL dołączyły najstarsze ALB. W ruchu pozostały już tylko trzy pojazdy (#PE091, 095, 100) tej marki i niewykluczone, że wraz z omniami przejdą do bazy przy Sławka. Druga wersja zakłada przeniesienie ubiegłorocznych solarisów z Płaszowa na Wolę, szczegóły co do ilości i konkretnych przenosin zapewne niedługo poznamy. Dotychczas wymieniono pojedyncze brygady m.in. na liniach 139 i 159. Bardziej widoczne skutki nowej dostawy SU18 na Wolę to przegubowe mercedesy na brygadach linii 184, 502 i 503.
Od dwóch dni kursuje liniowo też ostatnia piątka płaszowskich SU12 #PU944-948, widocznym znakiem tego jest przejęcie obsługi linii 106 i 166 przez ten typ pojazdów. Scanie OC ostały się głównie na szczytowych brygadach m.in. linii 130, 163 i 502
Na krakowskich torowiskach po piątkowym wiedeńskim debiucie #135+535 dziś na linię 19 wyjechał ostatni brakujący GT8S #3055. Czekamy jeszcze na dwa ostatnie NGT8, które w całości obsługiwać mają linię 13. Ogłoszono przetarg na przewóz z Utrechtu wozów E6 i c6, co zapewne skutkować będzie pojawieniem się kolejnych EU8N z początkiem przyszłego roku. Z kopyta powinny też ruszyć dalsze estetyzacje wozów E1 i remonty sprowadzonych doczep c3.
2013-04-09
mouset