Uprzejmie informujemy, że rozdział taboru tramwajowego w dni powszednie oraz dni wolne od pracy zamieściliśmy w dziale Ciekawostki / Brygady tramwajowe. Nie zawiera on linii nocnych, które zostaną dodane w najbliższym czasie.
Przeanalizujmy wykorzystanie taboru. Pesy (wliczając Protram 405N) wyjeżdżają w sile 30 wozów na 37, co stanowi ok. 80% stanu, zdecydowanie bardziej zapracowane są bombardiery NGT8, które wyjeżdżają 22 na 24 i to wszystkie na brygady całodzienne. Zdecydowanie lepiej wygląda sytuacja w segmencie EU8N, gdzie ich wykorzystanie waha się pomiędzy 26 a 30 wozów na 40 posiadanych, owszem obsługują też linie nocne, ale wśród brygad dziennych przynajmniej 6-7 jest dwurazowych. Ilostan składów 105Na przekracza 30 wozów, ale jest wykorzystywana zaledwie połowa z nich, co ciekawe w weekendy wyjeżdżają wyłącznie składy nowohuckie i to tylko na linię 9. Ilostan składów wiedeńskich zmalał do 60, ale należy zaznaczyć, że wyjeżdża ich w dni powszednie aż 48 (80%). Wagon #HW161 zasilił szeregi solówek na liniach 16 i 21.
Niestety manewry z linią 24 i trójskładami zmniejszyły pojemność przewozową na wielu trasach. Od jutra uczniowie mogą jeździć komunikacją zbiorową za darmo, czy to zachęta po krakowsku?
Jak już wspominaliśmy, trójskłady zostały porozpinane i utworzyły nowe składy. I tak, w zajezdni Podgórze:
W Nowej Hucie przetasowania były o wiele prostsze i wiązały się z planowanymi kasacjami:
Czy przyniesie to pożądane efekty? Raczej miejsca w zajezdniach o tych zmian nie przybędzie. Rezerwa taborowa owszem jest, ale jej wykorzystanie jak na razie nie jest pewne. Trudno sobie wyobrazić linię 54 czy 58 w miejsce 4 czy 18 przy nędzy infrastrukturalnej i dwutorowych pętlach oraz takim pomysłom na obsadę taborem poszczególnych linii.
2016-08-30
mouset