Wielkanoc poprzedza Wielki Post, jednak jego zakończenie w Krakowie będzie bardzo dosłowne patrząc na oszczędności w organizacji komunikacji w tych dniach. W dni wolne od nauki tj. 5, 6 i 10 kwietnia nie będą kursować linie 11, 17, 24, 132, 148, 169, 409, 437. Linie nocne w 5/6 oraz 8/9 kwietnia pojadą wedlug piątkowo-sobotnich rozkładów jazdy. W Poniedziałek Wielkanocny z okazji Emausu linie autobusowe odjeżdżające z pętli Salwator przy Senatorskiej będą miały przesunięte przystanki odjazdowe, z kolei na liniach 2 i 6 zobaczymy najpewniej składy 105Na.
ZIKiT znów pokazuje, że nie ma pomysłu na dalszą perspektywę funkcjonowania zbiorkomu, albo funduje klientom wizje wymagające cięć jak i wzrostu wydatków, albo to co funkcjonuje podcina szukając doraźnych oszczędności. Jednocześnie serwilizm aglomeracyjny powoduje, że głównie mieszkańcy Krakowa odczują pomysły urzędników czekając i tłocząc się w autobusach.
Z uwagi na remont linii kolejowej do Wieliczki w dniach 6-13 kwietnia nieczynny będzie przejazd w ulicy Bieżanowskiej, a w następnym tygodniu tj. 14-21 kwietnia w ul. ks. Łączka. W odpowiednich tygodniach na trasy objazdowe jednym, a potem drugim przejazdem kolejowym skierowane zostaną linie 133, 143/243 i 183.
Oprócz Wieliczki plaga remontów w kwietniu i maju obejmie właściwie wszystkie linie wylotowe z Krakowa, a szczególnie 133 i 91, na zakopiance także będą wstrzymania ruchu. Od jutra z naszej strony będzie można pobrać aktualne odjazdy z Krakowa Głównego.
W Łodzi dobiegła końca 20-letnia działalność spółek Tramwaje Podmiejskie kojarzonej z liniami 43 i 43 bis do Lutomierska i Konstantynowa oraz Międzygminna Komunikacja Tramwajowa znana z obsługi najdłuższej linii tramwajowej w Polsce (ok. 34km) numer 46. Likwidowane spółki, ich zadania, ich zajezdnie (odp. Brus i Helenówek) oraz ruchomy majątek i pracowników w dużej mierze przejęło MPK Łódź. Po zmianie tras zniknie linia 43 bis, 46A, a 46 zostanie skrócona do pętli Zdrowie, do Konstantynowa dojedzie 9, a do Portu Łódź 15A. Wydarzenie jest o tyle istotne, że zmiany własnościowe powodują zakończenie eksploatacji wozów 803N, zarówno tych zmodernizowanych z MKT jak i obłych z TP. Niemieckie i austriackie wagony jeszcze zobaczymy na liniach 43 i 46, ale poczciwych parówek i kanciaków już niestety nie. Tym samym ostatnia szansa spotkania stodwójki w ruchu liniowym pozostaje w Poznaniu.
2012-04-01
mouset