Od kilku tygodni trwają prace nad nową siatką połączeń na ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej i os. Witkowice. Mają one na celu poprawić sytuację w rejonie, gdzie komunikacja pozostawia wiele do życzenia. Najprawdopodobniej od maja linie autobusowe funkcjonować będą następująco.
Rada Dzielnicy IV wnioskować będzie także o zmianę tras autobusów "114" i "154".
W przypadku "114" chodzi o skierowanie pojazdów do końcówki Górka Narodowa. O zbyt małą połączeń na tym osiedlu narzekali mieszkańcy. W zamian za to linia "154" miałaby kursować w obydwu kierunkach na trasie: Prądnik Biały Zachód - Pachońskiego - Białoprądnicka - Górnickiego - Mackiewicza - Opolska - Prądnika - Fieldorfa Nila - Krowodrza Górka. Linia zawracałaby w układzie ulicznym: Wyki - Opolska - Łokietka - Pachońskiego. Radni dostrzegają, że między Mackiewicza a Prądnikiem Białym linia "114" ma niewielkie obłożenie stąd chcą, aby autobusy przegubowe były lepiej wykorzystane na os. Mozarta. Z kolei do Dworca Głównego Wschód linia "154" nie cieszy się popularnością. Wcześniej jednak lokalni urzędnicy chcą poznać stanowisko mieszkańców.
W zamian za racjonalizację połączeń autobusowych w dalszej kolejności będą omawiane połączenia tramwajowe do Krowodrzy. Poruszony ponownie zostanie temat skrócenia linii "7" do Dworca Towarowego i skierowania ul. Pawią tramwaju "24" z Bronowic Małych. Najbardziej zatłoczone tramwaje do Krowodrzy jeżdżą spod Galerii (tunel i Pawia). Z kolei linią "7" jeździ garstka pasażerów, zwykle średnio 10-15 osób na kurs. Zgody na utrzymywanie obecnego stanu rzeczy zgody nie będzie. Likwidacja połączeń autobusowych na tym odcinku musi iść w parze z zastąpieniem ich tramwajami, ale nie byle jak i byle gdzie - twierdzą radni. W tej kwestii planowane jest spotkanie z Prezydentem Miasta oraz przedstawicielami Rady Dzielnicy VI Bronowice. Oferta na Krowodrzy w opinii radnych to nie tylko ilość kursów, ale także marszruty odpowiednie dla mieszkańców.
2012-04-16
prezes