Dzisiejszego poranka wprawne oko miłośnika komunikacji miejskiej mogło zauważyć zmiany w oznakowaniu niektórych składów E1+c3 obsługujących niektóre brygady linii 22 i 52. Mianowicie w wozach silnikowych E1, które w listopadzie przeszły na stan zajezdni w Łagiewnikach pierwszą cyfrę 1 zastąpi cyfra 2, a w doczepach c3 pierwszą cyfrę 5 zastąpi cyfra 6. Tym samym mogliśmy podziwiać np. na brygadzie 52-14 skład #210+670, a na 52-21 #255+655. Zmiana dotyczy wszystkich składów wiedeńskich na stanie zajezdni Podgórze, niezależnie od ich modernizacji. Numeracja została odziedziczona po wozach 102N/Na oraz 105NG.
Do eksploatacji w najbliższych dniach wejdzie NGT8 #2069, tym samym termin oddania wszystkich nowych bombardierów do ruchu przed końcem kwietnia wydaje się bardzo realny. Niewykluczone, że wkrótce dojdzie do kolejnych zmian w rozdziale taboru tramwajowego w zakresie pojazdów NGT8.
Albowiem w przypadku ich starszych 'przodków' zmienił się już dziś. Na linię 3 powróciły pojazdy EU8N, tym razem na 9 z 10 brygad. Przeszły na nią z linii 50, której szczytowe brygady obsługiwać będą od teraz pojazdy NGT6. Cztery z nich przechodzić będą na linię 69, obsługiwaną dotychczas pojazdami EU8N. Wykorzystanie pojazdów EU8N jest nadal bardzo wysokie, codziennie wyjeżdżają 24 wozy na linie 3, 5 i 20. Cztery z nich pracują jeszcze w nocy na linii 64, tak więc rezerwa taborowa wynosi 2-3 pojazdy czyli zaledwie 7-10%. Wszystko więc wskazuje, że składy 105Na na linii 20 będziemy jeszcze oglądać.
2013-02-21
mouset