Z Nowym Rokiem, zmiany w obsłudze krakowskich linii nie są aż tak widoczne. Na tory wyjechał skład (zapewne ostatni modernizowany) E1+c3 #143+543. Wkrótce na torowiska powróci jednokierunkowy wóz N8S #3071. Dłużej zaś poczekamy na wyjazd przebudowywanego GT8S #3050. Wagon wzbogaci się o człon niskopodłogowy.
Po epizodycznych obsługach Scanie N94UA Castrosua zaczęły się regularnie pojawiać na liniach "429" i "439", jednak ich wykorzystanie zważywszy na obsługę praktycznie tylko szczytowych brygad nie jest duże. Na odmłodzenie parku pojazdów wielkopojemnych musimy poczekać jeszcze pół roku. Tymczasem zbliża się dostawa ostatniej partii 12-metrowych solarisów do zajezdni Płaszów (#PU949 - PU976), której skutkiem będzie pozostawieniem w eksploatacji zaledwie kilku sztuk scanii CN113CLL, a i to zapewne tylko do wakacji.
O kolei i nadchodzących remontach i planach inwestycyjnych napiszemy niebawem. W najbliższą niedzielę z okazji finału WOŚP będzie można przejechać się jednostką EN61 na trasie do Suchej Beskidzkiej a następnie Żywca. Powrót do Krakowa nastąpi przez Bielsko-Białą i Wadowice. Na najbardziej ciekawym odcinku trasy pociąg znajdzie się w samo południe (odjazd z Suchej B.) i zatrzyma się na większości przystanków. Zaprasza SMK Kraków.
2014-01-10
mouset