Aktualności

Plusy ujemne i dodatnie

    W tym roku cieszymy się wyjątkowo długimi wakacjami. Musi się cieszyć także organizator krakowskiej komunikacji, gdyż jest to okres czasu sprzyjający wyjątkowo ordynarnym oszczędnościom w funduszach dla zbiorkomu poprzez likwidację wielu połączeń. W tym roku rozliczne remonty tym bardziej wymuszają redukcję kursujących brygad. Plus ujemny dla pasażerów nie ma znaczenia, zapewne kilka osób oprotestuje co istotniejsze cięcia i przyjmie do wiadomości, że studentami nie są i dostęp do cywilizacji autobusowej im nie przysługuje. No chyba, że są szczęśliwymi mieszkańcami kwartału uniwersyteckiego w Bronowicach i łapią się na serwilistyczne linie 704 i 713.

    Dla przypomnienia kursują one za darmo, aby zachęcić pasażerów do pozostawienia samochodów pod domami. Przez internet przetacza się dyskusja na temat jak i od kiedy uczynić linię 304 obsługiwaną taborem przegubowym, stąd nasza propozycja: podwyżka cen tylko na linie przyspieszone aglomeracyjne. Powinna wypłoszyć nadmiernie chętnych z krótkich wozów na 304 i zlikwidować problem, a jednocześnie nabić kiesę na linii 308 całkiem nieźle udającej taxi do centrum miasta.

    A przegubowców nie ma, ponieważ w ubiegłym roku postanowiono pożegnać niespełniające normy EURO 6 pojazdy. Na braki sprowadzono 5 solarisów U12 i 6 Manów NL 283, te ostatnie już nie kursują od 20 czerwca i szykują się do powrotu. Nie szkodzi, że właściwie cały maj i czerwiec na linii 503 kursowały pojazdy 12-metrowe na szczytowych brygadach. Teraz tak się potnie połączenia, że bez trudu autobusów starczy. Zresztą mieszkańcy Górki Narodowej mają wprawę w realizacji obietnic tego typu i na 169 pamiętają jak już tylko krok dzielił ich od kursowania przegubowców. Autobusów od tego czasu kupiono mnóstwo, a na 169 nadal kursują krótkie wozy.

    Podobnie zrobiono z linią 22. Skierowano dwa NGT8, potem GT8N, a teraz kieruje się ... wiedeńskie raszple z racji kolejnej roszady taboru, gdyż pasażerowie upomnieli się o ... klimatyzację. Na linii 22 doświadczymy jej w rodzynkach EU8N. Nadmiernych chętnych być może upchnie się kolanem do krótkiego pojazdu. Promocja komunikacji miejskiej trwa.

2019-06-30 Czytaj więcej

2019-06-30

mouset

Poprzednie wiadomości:

2019-05-31 (autor: Mouset)

Roszady aglomeracyjne

2019-02-28 (autor: Mouset)

22 mgnienia wiosny

Zobacz wszystkie wiadomości

Ostatnio dodane zdjęcia
Kolej

PaFaWag 4E (EP07/EU07)

1036

aster

Brak komentarzy

Kolej

Ty42

107

mouset

Brak komentarzy

Kolej

Ługańsk M62 (ST44)

1229

kolins

Brak komentarzy

Kolej

Ty42

107

mouset

Brak komentarzy

Kolej

PESA 22WEa / 22WEd

008

mouset

Brak komentarzy

Kolej

PESA 27WE

003

mouset

Brak komentarzy

Kolej

Ty42

107

mouset

Brak komentarzy

Kolej

Ty42

107

mouset

Brak komentarzy

Kolej

Ługańsk M62 (ST44)

1233

mouset

Brak komentarzy

Kolej

PaFaWag 5Bs/6Bs (ED72)

003

mouset

Brak komentarzy

Kolej

PaFaWag 5B/6B (EN57)

781

gines

Komentarze [1]

Kolej

Ługańsk M62 (ST44)

1151

kolins

Brak komentarzy

Kolej

ET42

014

mouset

Brak komentarzy

Kolej

PaFaWag 5Bg/6Bg (EN57)

2033+2051

mouset

Brak komentarzy

Kolej

PaFaWag 5B/6B (EN57)

1273

mouset

Brak komentarzy

Kolej

PESA 40WE (EN64)

001+005

mouset

Brak komentarzy

Kolej

SA103

002

mouset

Brak komentarzy

Kolej

Scandia MR/MRD

4039+4239

mouset

Brak komentarzy

Kolej

Scandia MR/MRD

4001+4201

mouset

Brak komentarzy

Kolej

Electroputere 060Da (ST43)

366

mouset

Brak komentarzy

Zobacz więcej zdjęć